header_picture
Ringrada
Rajajuhend
auto24_logo_76.png
suur ring

Porscheringi suur ring

Kaspar Aruvee rajatutvustus:

Laenumaakleri kurv ja esimene terav vasak. Uuel stardisirgel tuleb paikneda raja vasakus servas. Üle stardijoone tulles peab hakkama sujuvalt paremasse serva kalduma. Kui betooni tagant hakkavad paistma esimese kurvi parempoolsed äärekivid, tuleb hakata tugevalt pidurdama. Pidurdama peab kindlasti sirge autoga, sest raja kalle on negatiivne ja pidurdamisel läheb auto tagaosa kergeks, mis võib lõppeda spinni ja rajalt väljasõiduga. Pidurdusteekonna lõpus võib parempoolsete ratastega üle äärekivi sõita. Terava kurvi läbimiseks on mitu trajektoori.Võib võtta suurema kaarega, et saada sirgele parem kiirendus, kuigi kiireim läbimise viis eeldab apeksi tabamist ja väikse jõnksu sirgeks sõitmist. Apeksis võib lisada juba julgemalt gaasi ja lasta autol kanduda raja paremasse serva. II või III käik, kiirus 90-100km/h

Tagasirge. Peale teravat kurvi on sirgel kerge paine. Enne painet paikned raja paremas servas aga painde jooksul tuleb auto saada vasakule poole, sest järgmine Spin FM kurv on paremale. Õige pidurduskoha leidmine sirge lõpus on keeruline, sest pole ühtegi pidepunkti või märki.

Audruringi suur ring

Spin FM kurv ja Enos Motorsport kurv. Tegu on kõige huvitavama osaga uuest rajast. Peale apeksi võtmist tuleb jääda raja keskele ja mööduda vasakust apeksist 1-2 kahe autolaiuse kauguselt. Raja välisserva ja auto vahele võiks samapalju ruumi jätta, ning kurvi keskosal tuleks järgmist apeksit sihtima hakata. Gaasi saab lisada veidi varem, sest kurv on avaneva loomuga. III või IV käik ja kiirus 115-125km/h

Velt motocenter kurv. Palju kiirem kui vana kiire kurv. Raja sisemine osa on mitu meetrit varasemast seespool ja kurv ise on tunduvalt laugem. Väga kiire tänavaautoga võib olla on vaja gaasi järgi anda, üldiselt aga täisgaasiga läbitav. Samas on endiselt kurvi sissekeeramiseks üks õige koht, mida tabades ei tule rooliasendit kurvi keskel korrigeerida.

Autolehe sirge ja Racingexpert kurv. Taaskord on õige pidurduskoha valik keeruline kuna raja servas pole veel ühtegi märki. Racingexperti kurv on petlik, algul tundub rada lai, aga kurvist väljumine on kitsam. Ise eelistan natuke hilisemat apeksit. Kallet on varasemaga võrreldes vähendatud. Alguses on soovitatav sõita väiksema kiirusega, et vältida rajalt väljasõitu. III või IV käik, kiirus 110-120km/h

Vana esimene kurv. Muutusi sisuliselt pole. Läbida tuleb nagu vana raja puhul. Saab varem sisse keerata, sest kurv on avanev ja võimaldab väga vara gaasile tulla. III käik, kiirus 100-110m/h

Tiigikurv. Sarnasest eelmisele kurvile on muutusi vähe. Väike jõnks ennem kurvi tuleb sirgeks sõita ja pidurdada sirge autoga. Erinevalt eelmise rajaga võib tabada ka hilisemat apeksit sest peale väljumist ei ole vaja üle raja sõita. III käik, kiirus ~100km/h

Stardieelne kurv. Päris salakaval koht, sest peale apeksit muutub raja kalle negatiivseks ning tahab autot rajalt välja visata. Tähelepanu tasub veel pöörata kergele hüpekale peale apeksit. Pigem siseneda natuke väiksema hooga ja apeksis sujuvalt gaasi lisada, et vältida rajalt väljasõitu. III käik, kiirus ~100km/h.

Huvilistel on võimalik vaadata auto24ringi kohta infot ringraja auto24ring.ee lehelt.

Kõikide kurvide kohta (eriti algajatele) kehtib kuldreegel: aeglaselt sisse ja kiiresti välja. Kurvid, mis suurel rajal läbitakse 100 km/h kiirusega nõuavad tugevat vedu nii kurvis sees olles kui väljudes.

Veel mõningaid soovitusi, et rajal probleeme ei tekiks:

  • Kasutatav rehvirõhk võiks olla kuumalt mõõdetult valmistaja poolt soovitatud külma rõhuga võrdne või mõnevõrra kõrgem (kuni 0,2 at). Soovitav on enne üritust oma auto jaoks ringrajale sobivad rõhud näiteks netist välja otsida.
  • Kontrolli eelnevalt piduriklotside olukorda, klotsid kuluvad rajal kiiresti. Kui klotsimaterjali on 50% või vähem, tuleks klotsid enne üritust vahetada. Lõpuni kulunud klotsid rikuvad kettad ja samuti võib pidurivedelik keema minna. Üle 6 kuu vanune pidurivedelik tuleks eelnevalt värske vastu vahetada.
  • Tühjenda auto salong ja pakiruum igasugu kolast ja kinnitamata esemetest.
  • Kütusekulu rajal on tavapärasest oluliselt suurem, seetõttu on soovitav päeva alustada täispaagiga.
  • Jahutusringi on tungivalt soovitav ka selleks kasutada ehk hoog tuleb maha lasta. Kuna ülekuumenenud piduritega seismajäämine võib need rikkuda, sõitke jahutusring võimalusel pidureid kasutamata.
  • Peale rajalt naasmist ei tohi rakendada käsipidurit - klotsid võivad ketaste külge kinni sulada ja need rikkuda. Soovitav on isegi nii seisma jääda, et viimase hoo peatamiseks pidurit ei kasuta.
  • Peale rajalt tulekut kontrolli rehvide ja pidurite seisukorda, mootoriõli ja jahutusvedeliku taset, ning veendu vedeliku lekete puudumises.